OPS-valmisteluryhmä kokoontuu seuraavan kerran TI 4.3., klo 9-11, paikkana yläkerran 6709.
Seuraavana haasteena on muotoilla opetussuunnitelma sanallisesti ymmärrettävään muotoon ja saada pitkään ja ajatuksella työstämämme suunnitelma muiden ymmärtämään muotoon. Uudistukset tietysti tuntuvat aina vaikeilta, mutta yksi perimmäisistä lähtökohdista tässä uudistuksista on selkeys ja ymmärrettävyys, yhdessä tekeminen, sekä tietysti pieni valinnaisuuden lisääminen.
Kotiläksynä voi jo kelata saamiamme kyselyjä ja kommentteja ja ehkä selailla vanhaa opasta. Minimitavoitteena on saada tehtyä esitys seurantaryhmälle perjaintaina 9.3. klo 12 @ 6311. Tässä esityksessä tulee helposti ja lyhyesti käydä ilmi mm.
-miten ja millaisista osista tutkinto koostuu
-mitä yhteistä on saatu aikaan
-miksi
-mitä nuo moduulit oikein tarkoittivatkaan, tarviiko tehdä esim muutoksia/kursseja
-muuta oleellista, mitä?
Tässä vielä hieman viilattu versio sähkötekniikan pääaineen DI-opinnoista
----------------------------------------------------------------------------
Kerrottakoon vielä, että tänään työstimme Pian kanssa projektiosuutta Sähkömagnetismi-kurssiin, jossa pähkäiltiin mm. alkeellisen generaattorin ja railgunin toteuttamista opiskelijatiimien projektityönä. Saimme alulle (ainakin ajatuksen tasolla) useita kurssirajat ylittävää projektiaihiota. Työ käynnistyy pilotoinnilla jo tänä keväänä.
Saisiko muuten tuosta railgunista vuotuisen kilpailun, jossa kisattaisiin vaikka tyhjän limutölkin lentomatkasta?
Seuraavana haasteena on muotoilla opetussuunnitelma sanallisesti ymmärrettävään muotoon ja saada pitkään ja ajatuksella työstämämme suunnitelma muiden ymmärtämään muotoon. Uudistukset tietysti tuntuvat aina vaikeilta, mutta yksi perimmäisistä lähtökohdista tässä uudistuksista on selkeys ja ymmärrettävyys, yhdessä tekeminen, sekä tietysti pieni valinnaisuuden lisääminen.
Kotiläksynä voi jo kelata saamiamme kyselyjä ja kommentteja ja ehkä selailla vanhaa opasta. Minimitavoitteena on saada tehtyä esitys seurantaryhmälle perjaintaina 9.3. klo 12 @ 6311. Tässä esityksessä tulee helposti ja lyhyesti käydä ilmi mm.
-miten ja millaisista osista tutkinto koostuu
-mitä yhteistä on saatu aikaan
-miksi
-mitä nuo moduulit oikein tarkoittivatkaan, tarviiko tehdä esim muutoksia/kursseja
-muuta oleellista, mitä?
Tässä vielä hieman viilattu versio sähkötekniikan pääaineen DI-opinnoista
----------------------------------------------------------------------------
Kerrottakoon vielä, että tänään työstimme Pian kanssa projektiosuutta Sähkömagnetismi-kurssiin, jossa pähkäiltiin mm. alkeellisen generaattorin ja railgunin toteuttamista opiskelijatiimien projektityönä. Saimme alulle (ainakin ajatuksen tasolla) useita kurssirajat ylittävää projektiaihiota. Työ käynnistyy pilotoinnilla jo tänä keväänä.
Saisiko muuten tuosta railgunista vuotuisen kilpailun, jossa kisattaisiin vaikka tyhjän limutölkin lentomatkasta?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti