20.11. kokoonnuttiin keskustelemaan opetussuunnitelmatyöstä Säätö- ja digitaalitekniikan laboratorion kanssa. Keskustelu oli vilkasta, ainakin seuraavia asioita nousi esille:
- Tutkinto ei voi olla vain "yleistä asiaa", DI:n on osattava jotain kunnolla (tutkinnon kova ydin)
- Matematiikan opetuksesta keskusteltiin paljon:
- Osa matematiikoista voitaisiin siirtää DI-tasolle
- Matematiikkaa tulee nykyään liian paljon ja liian nopeasti
- Matematiikan soveltaminen on tärkempää kuin ko. tieteenalan syvällisempi osaaminen
- Jatko-opiskelijoille voisi olla oma matematiikan paketti, joko heti jatko-opintojen alussa tai DI-opintojen loppuvaiheessa
- Opintojen alkuvaihe ei voi olla pelkkää matematiikkaa, sähkötekniikkaa oltava joka periodilla
- Em. asioita puolestaan otettiin esille MAFY:n kanssa heti tämän palaverin jälkeen.
- Moduuli -malli herätti kiinnostusta, ja muutamia konkreettisia moduuleita ideoitiin:
- Uusiutuvan energian sähkötekniikka
- Mekatroniikka
- Säätö- / automaatiotekniikka
- Teollisuuden sähkökäyttösovellukset
- Sähköverkot uusiutuvan energian näkkökulmasta (symmetriset komponentit, grid codes...)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti